Øreakupunktur

Øreakupunktur kan egentlig kaldes 'mikrozoneterapi',  da principperne for diagnose og behandling er de samme som for zoneterapi.

Zoner der relateres til hele kroppen, findes på ørets for- og bagside. Øreakupunktur har som behandlings­form været kendt i århundreder og tager sit udgangspunkt i menneskets balance.

Øreakupunktur regulerer gennem behandling den ubalance, der har forårsaget sygdom, smerter eller andre skavanker. Hele menneskekroppen afspejler sig i øret på samme måde som på fødderne ved zoneterapi.Når sygdom eller ubalancer opstår i kroppen, vil der i øret opstå ømme trykfølsomme punkter, der refleksmæssigt svarer til sygdommens placering.

WHO har udgivet en officiel liste over mere end 50 lidelser som akupunktur har betydelig effekt på, bl.a.

• Smerter generelt, f.eks. hovedpine, menstruationsproblemer, muskel- og gigtsmerter, frossen skulder, piskesmæld
  • Idrætsskader
  • Nedsat immunforsvar, allergi, høfeber, lettere infektioner og bihulebetændelse
  • Kredsløbsproblemer
  • Mave-/tarmlidelser, bl.a. diarre, hæmorider og kvalme.
  • Rygeafvænning
  • vægtreduktion
  • Hormonelle lidelser,
  • Følelsesmæssige problemer som angst, uro, stress, udbrændthed, sorg og lettere depressioner.

Øreakupunktur kan med fordel benyttes i forbindelse med rygestop, alkoholafvænning og appetitregulering.

Du skal være opmærksom på at ved afvænningsprogrammer er beslutningen din – ikke andres. DU skal være 100% klar

Akupunktur tager toppen af trangen og styrker din vilje.

Et behandlingsforløb kan være på 6 uger , med behandling 2 gange ugentligt til at starte med.

Øreakupunktur kan også bruges effektivt, som kombi behandling til Massage og zoneterapi.